Gaat je accu korter mee als je je mobiel aan laat staan tijdens het opladen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (6)

Volgens mij zou dat het geval niet moeten zijn. Aangezien hij toch in de lader zit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee , hij gaat wel korter mee als je je accu helemaal leeg laat lopen ( dat je hem ook niet meer aan kan krijgen ) en dan oplaad. Maar aan laten staan is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet helemaal waar. Moderne telefoons / accus zijn daar tegen beschermd. Ruim op tijd schakelt de telefoon zich uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal, maar als je telkens probeert het apparaat weer in te schakelen zal de accu ondanks dit beschermingsmechanisme toch ooit leeg raken. Dus iets om rekening mee te houden.
Nee, in tegendeel zelfs.

Doordat de telefoon aanstaat zal deze meer blijven verbruiken en zal er minder stroom beschikbaar zijn voor de accu te laden. Het zal dus langer duren eer deze volledig is opgeladen en eer deze dus weer sneller gaat degraderen.

Dus een logisch gevolg hiervan is dat wanneer je telefoon aan blijft staan tijdens het laden de accu net langer meegaat. Dit verschil is echter marginaal. Dus als je stelt dat het aan- of uitstaan van je gsm geen invloed heeft op de levensduur van je accu is dat ook juist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, als je mobiel alleen aan laat staan niet. Wel als je je mobiel gebruikt tijdens het opladen kan je batterij beschadigen, waardoor hij sneller leeg gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is simpel als je hem aan laat staan of gebruikt ondertussen duurt het gewoon langer voor hij opgeladen is als je het hebt over de levensduur en kapot gaan
dan ja omdat hij meer gebruikt word maar dit is miniem hoor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn alweer bijna 9 jaar oude GSM geeft met het woord “snelladen” aan dat het laden bij ingeschakelde telefoon sneller gaat dan wanneer hij uit staat.
Dat snelladen wordt niet aanbevolen, want het is minder goed voor de accu, dat is een algemene regel, en als je tijdens het laden ook nog gaat bellen zal het vast wel extra slecht zijn. Want dan gaat er waarschijnlijk een ongezond hoge laad- en ontlaadstroom door de accu heen.

Mogelijk zijn moderne telefoons hier echter wel iets meer geschikt voor. Maar een sterk variërende laadstroom is voor de accu nooit erg gezond!