Wat is precies een stoominstallatie?

In dit artikel wordt er verwezen naar stoominstallaties:

http://www.energieraad.nl/newsitem.asp?pageid=27008

Maar wat verstaan wij precies onder de stoominstallaties? Is dit een definitie voor een Stoomturbine of moet ik aan iets totaal anders denken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1.5K

Antwoorden (1)

In de industrie wordt stoom vaak gebruikt voor de overbrenging van energie.
Hierbij kan je denken aan warmte die op die manier getransporteerd wordt, het gebruik van stoom rechtstreeks in een productieproces maar ook aan bewegende apparaten.

Het geheel aan apparaten, leidingen, kleppen etc. die daarvoor nodig zijn wordt een stoominstalatie genoemd.