Waarom is het schroefdraad van deze dop doorbroken?

Het schroefdraad binnenin loopt niet aan één stuk door...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1K

Antwoorden (3)

Dan kun je sneller het begin vinden van de 'schroefdraad' op de fles zelf. Als er maar 1 gaatje of helemaal geen gaatje zit maar alleen het begin van de ''schroefdraad" moet je de dop een halve of wel hele slag draaien voor de 'schroefdraden' in elkaar beginnen te vallen. Dit is meteen raak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft er niets mee te zien want het patroon van de schroefdraad is dezelfde als die van een doorlopende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar je zult toch vaak een flink rondje moeten maken voor het elkaar pakt. Om nu als enige reden te zeggen dat het materiaal uitspaart vind ik wat vreemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er blijft altijd maar een begin.
Anders zou ieder begin zijn eigen schroefdraad moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ik dacht al dat ik het antwoord maar moest gaan verwijderen ;)
Het spaart materiaal uit en materiaal kost altijd geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk draait deze dop aanzienlijk lichter, immers, er moeten veel minder randjes door het schroefdraad heen draaien.
Veel oudere mensen hebben vaak grote problemen met het losdraaien van doppen.