Is mijn walther WSR 11 rekenmachine nog wat waard?

Op zolder heb ik een walther WSR 11 gevonden, deze mechanische rekenmachine werd gebruikt voor boekhouding, ik wil graag weten wat de geschatte waarde is van dit object?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
2.9K

Het beste antwoord

Helaas voor jou is dat bijna niks. Als je 'm op marktplaats aanbiedt, mag je van geluk spreken als je 'm voor 25 of 50 Euro kunt verkopen.

Jammer voor zo'n schitterend apparaat, maar we zitten met het probleem, dat bijna niemand geinteresseerd is in die spullen. Het aantal mensen dat oude rekenmachines verzamelt is echt niet zo groot. Daar komt ook nog bij, dat dit ding, in tegenstelling tot andere antieke spulletjes zoals vaasjes en beeldjes, niet zo geschikt is om in je kamer in de vitrinekast te zetten, en je er ook niets meer mee kunt doen. Je zult dus een echte liefhebber moeten vinden, en dat wordt waarschijnlijk een hele zoektocht.

Om je enig idee te geven:
Hier staat een WSR 160 uit 1960
http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-kantoor-en-zakelijk/504550318-antieke-rekenmachine.html
De advertentie is 2 maanden oud, en er is één bod uitgebracht van 25 Euro.

Die van jou is iets ouder (1953 -1956) dus de marktwaarde zou iets hoger kunnen zijn.

Ik raad je aan, om wat meer inzicht over de waarde te krijgen, deze site te bezoeken:
http://kopen.marktplaats.nl/antiek-en-kunst/antiek-kantoor-en-zakelijk/c1841.html?xl=1&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bl1%3A1%3Bl2%3A1841%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds %3A%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A138585%3Bly%3A458071%3Bkw%3Arekenmachine%3Bosi%3A2&ig=1&ppu=0&postcode=3573bv&p=2&ps=20
(sorry voor die lange link ;-)

Daar staan tientallen van deze machines te koop, en je zult zelf zien dat er maar zeer matig wordt geboden, en de vraagprijzen ook laag zijn. Als ik jou was zou ik 'm gewoon zelf houden, want je hebt een uniek apparaat in bezit. Of je moet dringend verlegen zitten om 25 Euro.

Voor nog meer informatie kijk ook hier:
http://www.rechenmaschinen-illustrated.com/Walther%20WSR11.htm