maakt de stroomtoevoer van een elektrisch motortje uit voor het motortje?

het leek mijn een cool idee om een kleine bb gun van een
rc helicopter op mijn drone/quadcopter te plakken en als stroomtoevoer
de toevoer van de LED ledstrip (100 lichtjes) te nemen, zodat ik als ik
via de controler de LED's aanzet de drone laat schieten.

Maar ik vroeg mij dus af of die stroomtoevoer wel precies dezelfde spanning/stroom nodig heeft of dat het niet zoveel uitmaakt en dat de BB's gewoon (iets) zachter of harder worden afgeschoten.

Toegevoegd na 18 uur:
en ik weet niet hoeveel ampere/volt/watt de toevoer en het motortje heeft...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Hangt af van het soort motortje je kan ze vinden in verschillende stroomsterktes. Als je te weten kan komen hoeveel Ampère (of mA) de voeding kan geven kan je daarop een motortje kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat kan ik dus niet vinden...! :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het principe is meten=weten :-). Sluit een multimeter in de stroom meet stand tussen de totale verbing van de lichtjes als die aanstaan.
Wel kan het zijn dat de lampjes eigenlijk heel snel knipperen, en dan lastiger in een motor aansturing te veranderen zijn. Toepassen van een heel klein relais is mogelijk een idee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minstens zo belang is het om te weten wat voor spanning het motortje nodig heeft. Die is ook te meten, doe dat in de stand dat de leds het hardst branden. Tot slot moet je weten of jou voeding in staat is om het motortje en de leds tegelijk van voldoende stroom te voorzien. Daarvoor moet je weten wat die voeding kan leveren, meten is wat dat betreft een stuk lastiger.