Hoe maak je een papieren kokertje sterk??

Ik moet voor een techniek opdracht een kokertje van papier maken wat vervolgens veel gewicht moet kunnen houden.
Hij moet redelijk licht zijn!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
4.7K

Antwoorden (4)

Wanneer je van je papier een koker maakt wordt deze al vrij sterk. Ik denk als je even op google rond neust naar sterke vormen dat je al ver gaat komen. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een koker is een sterke constructie (op de kopse kant).
Als je een koker (bv. wc-rolletje) vult met dunnere kokertjes, die wel even lang zijn, dan wordt het helemaal heel sterk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kokers zijn van zichzelf heel sterk (in de lengterichting). Rol maar eens een velletje A4 op en je zult verbaasd zijn over het gewicht dat je daar op kunt zetten zonder dat de koker bezwijkt!
De wand mag natuurlijk niet te dun zijn, dus rol van onder naar boven, niet van links naar rechts. De wand bestaat dan uit een paar laagjes papier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een koker is al vrij sterk zonder dat je er iets aan hebt gedaan. Misschien kan je iets met lijm doen dat het als het opgedroogd is stijver is. Of je kan meerdere lagen papier aan de binnenkant plakken waardoor hij alweer een stuk steviger word.

Heel veel succes met het maken van de papieren koker!