Vooral de druk in de cylinder en het gewicht. En of er zichtbare schade aan de buitenkant zit.(rubberen slang niet uitgedroogd e.d.)

Toegevoegd na 6 uur:
Ja de risico's als dat niet gecontroleerd wordt is natuurlijk dat wanneer je die blusser nodig hebt het niet werkt en je hut ziet af fikken.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een poederblusser hebt zou ik die thuis niet gaan gebruiken. Het poeder tast namelijk de elektronica aan. Staat bijv. je bank in brand, bel dan gewoon de brandweer of blus met water. Dot zal vergoed worden door je brandverzekering. Over een jaar ofzo zal elektronica kapot gaan van de nevenschade van de poederblusser, dit wordt NIET vergoed door de verzekering! Een Co2 blusser is dan wel goed, let wel op dat deze de zuurstof verdringt!