Hoe kan het dat mijn klokken zonder duidelijke reden stil blijven staan?

Mijn klok bleef opeens stilstaan, dus ik dacht 'goh, de batterij zal wel leeg zijn', dus ik deed er een nieuwe in. Een paar dagen heeft hij het gedaan, kaar daarna stond hij weer stil. Dus ik ging ervan uit dat hij kapot was. Ik heb dus maar een nieuwe gekocht en die opgehangen, en de oude nog eens geprobeerd met weer een nieuwe batterij, die had ik even ergens anders neergezet. Tot mijn verbazing werkte hij weer perfect. En nu.. Blijft mijn nieuwe klok steeds stilstaan! Hij hangt op dezelfde plek waar eerst mijn oude hing dus ik begin eraan te twijfelen of het niet aan de plaats ligt waar hij hangt, iets met aardstraling of een magnetisch veld ofzo..
Heeft iemand misschien een verklaring voor dit alles en het liefst een tip hoe ik het kan oplossen zodat mijn klok weer blijft lopen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
19.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En laat me raden, de minuten- en/of secondenwijzer bleef telkens stilstaan op de 9, toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha ha ha.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen grap. Was het zo of niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het leek alsof het sarcastisch bedoeld was, sorry. Oh wacht, ik snap ineens waarom je dat vraagt. Bij de oude klok 'probeerde' de secondewijzer inderdaad verder te tikken bij de 9 maar het leek alsof de zwaartekracht sterker was, zeg maar. Net zoals gebeurt als de batterij (bijna) leeg is. Maar de nieuwe klok bleef volledig stilstaan, die bewoog helemaal niet meer. En zodra ik die ook maar van de spijker afhaal, begint hij weer te lopen. Ik draai niet eens aan de batterij of zo. Nogmaals sorry, ik dacht echt dat het zo'n flauw grapje was maar ik snap het nu ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De zwaartekracht is inderdaad de reden dat klokken meestal stilvallen op de 9. Ik vermoed dat dat bij de oude klok het geval was. Wat de nieuwe klok betreft: als deze begint te lopen van zodra je 'm van de spijker haalt is er simpelweg iets dat blokkeert zolang hij aan de spijker hangt. Ik vermoed dat er achteraan de klok iets 'meedraait' en dat dit de wrijvingskracht met de muur waarin de spijker zit niet kan overwinnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het rare is alleen dat de oude klok nu gewoon weer werkt nu hij ergens anders staat.
Misschien is het wel omdat hij nu staat ipv hangt? Dat zou wel kunnen. Dat hij nu geen last meer heeft van de spijker.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Antwoorden (2)

Ik had dat ook met mijn klok, ik had hem hoog hangen en bij een memo bord.
Bleek hij door de magneten aangetrokken te worden. Ik denk dat het bij jou door de aardstralen komt?

Ik denk dat je beter een andere plek kan zoeken voor je klok.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke.. Dan zal dat inderdaad wel, als magneten dat ook kunnen veroorzaken.
Bedankt voor je antwoord!
Cryofiel
9 jaar geleden
Aardstralen bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aardstralen bestaan alleen voor hen die erin geloven
De oorzaak kan ook zijn gelegen in leidingen in de muur of aan de andere kant van de muur, dus inderdaad de plaats. Verplaats hem eerst een paar decimeter en als dat niet helpt naar een heel andere plek in huis om te vergelijken. Aardstralen zou ik niet serieus nemen. Succes!