Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een lichte scoliose naar rechts, elke dag pijn wat zouden oplossingen kunnen zijn?

Beste mensen,

Sinds een jaar heb ik enorm veel last van mijn scoliose, het is in mijn midden/bovenrug een kronkeling naar rechts toe, vandaar heb ik elke dag enorme spierpijn in mijn rechter schouderblad.

ruim anderhalf jaar liep ik zo nu en dan bij de fisio, die zeggen dat het er niet door komt maar door houding, terwijl mijn houding het laatste jaar helemaal is gestabiliseerd vanwege oefeningen en 4x per week sportschool.

ook de mensendieck nog bezocht dat heeft ook niet geholpen.
Nu elke dag zware pijnstillers (800mg) dat kan natuurlijk ook niet lang door blijven gaan.

Zijn er misschien nog andere oplossingen want alle artsen nemen me niet serieus lijkt wel..

Alle tips of adviezen zijn welkom.

dank

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
987
Z512099
10 jaar geleden
Ben je jonger dan 18 jaar ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben 18 en een half.
Z512099
10 jaar geleden
Na 18 jaar heeft het dragen van een corset of brace weinig zin meer omdat je volgroeid bent. Gelukkig heb je maar een lichte scoliose, maar het zou niet mogen dat je zoveel pijn hebt. Die pijnstillers, daar moet je van af. Je liep zo nu en dan naar de fysiotherapie, dat had toch 2 á 3 keer per week moeten zijn, ga je niet naar een rugschool? Je moet een corset van spieren aankweken welke je rug ondersteunt, pijn zou dan moeten verdwijnen, ook belangrijk is een goede matras die steun geeft waar nodig tijdens de slaap. Zwemmen wordt ook sterk aangeraden, mijn advies: zoek een bekwaam arts die jou wél serieus neemt, die alles vanuit een andere hoek bekijkt, en waar je alles kan aan vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb altijd gevoetbald, en nu al ruim 5 maanden sportschools 4 x per week endan train ik alles, voor de verhouding. (dit blijf ik doen) buiten dat om dus ook nog eens fysio en mensendieck gehad. kortgezegd"Mijn spieren zijn dus goed getraind 18 april kan ik pas terecht bij een orthopeed (na 1000x zeuren) dus dat is de enigste hoop? ps: is zwemmen nog extra nodig bovenop zoveel training?
Z512099
10 jaar geleden
Heb ook de indruk dat je wel erg veel traint, zwemmen ondersteunt het lichaam en is de gezondste sport die er bestaat,is niet zo belastend, maar misschien ligt je dat niet. Misschien heb je wel pijn door teveel training. Echter, met jouw rug zul je levenslang speciale oefeningen moeten doen, maar de pijn zal weggaan. Het zal gauw 18 april zijn, nogmaals, als je je niet goed voelt bij je huidige arts, zoek een andere.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het probleem is dat ik niet meer weet wat wel en niet goed is, de ene arts zegt dat de andere dat....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wanneer er uitgebreid naar de spieren kant is gekeken, en dat niet gewerkt heeft, kun je het beste naar de botten kant laten kijken. De klacht klinkt vooral alsof er onder het schouderblad een rib vast zit. Beroepen die hier mee kunnen helpen zijn chiropractoren, orthomanueel geneeskundigen of manueel therapeuten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding