wat is dit?

vanaf de verwarmingsketel lopen twee buizen.daarop deze twee dingen.daaruit lekt elke dag water.wat is dat/dit.

Picture for question
12 jaar geleden
in: Techniek
6.3K

Het beste antwoord

Dit zijn automatische ontluchters. Lekken is hierbij een veel voorkomend probleem. Om dit te voorkomen moet je het systeem leeghalen, automatische ontluchters eraf halen, en hand ontluchters erin plaatsen. Voor de maat is het verstandig om naar een installateur te gaan, ivm verschillende maten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
dankjewel.de installateur is ingeschakeld.

Andere antwoorden (3)

Dit zijn ontluchtingsventieltjes, als ze lekken, dienen ze beter aangedraaid te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is doorgeroest lijkt mij. De functie van die dingen is denk ik drukschommelingen opvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn luchtbel-vangers of ontluchters.
Het is niet normaal maar wel mogelijk dat ze een beetje water lekken.
Dergelijke ontluchters bevatten een vlotter die met een naald de opening bovenop afsluit als er geen lucht gevangen is.
Komen er luchtbellen in de leiding voor dan zakt de vlotter en ontsnapt de lucht.
Als het goed is zit er bovenop het uitlaatventiel een schroefdopje, je kunt dat dichtdraaien om de lekkage te stoppen, maar dan moet je wel af en toe het dopje losdraaien om opgespaarde lucht te laten ontsnappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
dankjewel.