Hoe noem je de groep van windmolens, zonne-panelen, watergenerators, enz.?

Ik wil dit graag weten i.v.m. een betoog. Ik weet niet precies hoe je het noemt want de woorden machines en mechanismen kloppen ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

Energie-opwekkers.
Elektriciteit wordt opgewekt in elektriciteitscentrales en windparken, en in decentrale opwekkers zoals vrijstaande windturbines en zonnepanelen.

Groene stroom opwekkers.
Groene stroom is elektriciteit opgewekt uit hernieuwbare energiebronnen zoals wind- en zonne-energie, maar ook elektriciteit die wordt opgewekt met biomassa die in kolencentrales wordt meegestookt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/elektriciteit/electriciteit-opwekken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt volledig als het om opwekken van elektriciteit gaat want zonnepanelen kunnen ook dienen om water op te warmen en windmolens om water te pompen.
Gelijk hoe het blijft groene energie.
Energie-park misschien? (zoals zonne-ernergiepark?)