hoe kan je een lampje laten branden met een bak water en een schakelaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
2.7K

Het beste antwoord

Met die ingrediënten gaat het niet lukken, je hebt nog zout, een koperen spijker(o.i.d), en een zinken spijker(o.i.d) nodig....

Draadje van koperen spijker -> schakelaar -> lampje -> zinken spijker, stop beide spijkers in een bak met zout water, et voilá licht!! (0.8v)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kun je het me verder uitleggen? Wat moet je precies doen met de spijkers?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat toch stop beide spijkers in de bak met zoutwater?

Andere antwoorden (1)

Bij gebrek aan een waterstof-fusiereactor kun je misschien met een watermolentje en een dynamo aan de slag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan het ook simpeler, dus met ingrediënten die iedereen heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraagt nogal wat: met nagenoeg nul ingredienten helemaal gratis stroom opwekken? Die dynamo zit op je fiets, en voor dat molentje kijk je in een strandspeelsetje voor kinderen. Of, met wat plakband en wat plastic lepels maak je zelf een schoepenradje.
Je kan natuurlijk ook gewoon met je blote voeten in een bak water staande de schakelaar in serie met het lampje op de wandcontactdoos aansluiten; do not try this at home, maar dat zijn wel ingredienten die iedereen heeft...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn doel is niet 'helemaal gratis stroom opwekken'. ik wilde een lampje met een simpel idee laten branden.