Verhit een groot aantal bakstenen in een vuur( kachel) Als deze zijn opgewarmd, leg je ze met behulp van een tang onder water. Plaatselijk kan het water gaan koken, maar dat gebeurt dan onder water en zorgt voor het opwarmen van de omgeving. Deze manier werd vroeger wel gebruikt om badwater warm te krijgen. Voordeel is dat je geen externe verwarmingsbron nodig hebt, dus je voorkomt grote verliezen bij de warmteoverdracht.
(Dit antwoord kwam bij reactie terecht)
In de bron een experiment met kookstenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat het beste met een(aantal) dompelaar(s) ,deze werden vroeger al gebruikt voor het verwarmen van de wasketels. standaart uitvoeringen gaan tot 2000 Watt (42,95 €) Bij 700 liter water krijg je dan circa 0,4 graden temperatuursverhoging per minuut per dompelaar .