Kan robijn, agaat en zoetwaterparel tegen kokend water?

Ik wil mijn zilver eens reinigen, maar ik heb 3 ringen waar er robijn, agaat en zoetwaterparel in zit. Dit doe ik adhv de matte kant van zilverfolie in een kommetje te doen en over het zilver kokend water te gieten. Kan dit hier tegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

Met het pareltje zou ik uitkijken, dat blijft toch vrij poreus. De andere zijn vrij hard en zouden daar dus wel tegen moeten kunnen. Toch zou ik ook even kijken naar andere opties om je zilver schoon te maken. Bijvoorbeeld bij een juwelier, met zilverpoets of een beetje tandpasta met een zachte doek. Dat is sowieso veilig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zilverfolie in een kommetje heet water gaat niet werken om je zilver te reinigen.
Zilver krijgt op den duur een aanslag van zilversulfide dor de sporen H2S in de lucht.
Om die aanslag kwijt te raken is er zilverpoets.
Robijn, agaat en zoetwaterparel kunnen wel tegen heet water, maar het heeft dus geen zin.
En wat je zilverfolie noemt is waarschijnlijk aluminiumfolie, en geen zilver.
Reddie