hoe kan ik heet water overhevelen uit een pan zonder aanzuigen.?

ik wil heet water uit een pan overhevelen naar een andere pan die lager staat zonder gebruik te maken van een pomp ,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
11.5K

Antwoorden (4)

Dompel een slang volledig onder water, klem de beide uiteinden af met je duimen.
Hou het ene uiteinde boven de lager gelegen pan en het andere uiteinde steek je in de bovenste terwijl je die duim wegneemt. Zo hevel je.

Toegevoegd na 15 uur:
Zie verder mijn reactie...
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Maar dan moet het niet kokendheet zijn...
Z512099
10 jaar geleden
De slang dompelen in koud water, zolang je de ene kant dicht houdt met de duim kan het water niet weglopen. De andere kant klem je tussen de tanden zodat je de andere duim een 20 tal cm kunt verschuiven van het andere uiteinde en dat dan snel in het hete water steken. En je hevelt, doe desnoods rubberen handschoen aan.
Als het te heet is om met je handen in het water te gaan dan kun je het zo doen:

Neem een rubberslang en twee tangen met platte bek.

Dompel de slang onder in het hete water. Beweeg er wat mee zodat de lucht eruit gaat. Pak de uiteinden van de slang met de tangen beet, zodanig dat je ze dichtknijpt. De ene kant houdt je onder water en de andere haal je over de rand en beweeg je tot in het andere pannetje. Dan laat je eerst de tang in het water open gaan (nog wel grip op de slang houden zodat die niet uit de pan floept). Dan laat je de lage kant los en het water stroomt.
10 jaar geleden
Neem een slang en dompel een uiteinde daarvan voldoende ver onder in het hete water. De slang zal zich vullen met water.

Plaats dan je duim erop, zodat het water er niet weer uit kan lopen en haal de slang zover uit het water tot het water in de slang onder het waterniveau van de hoogste pan. Laat dan je duim los boven de laagste pan.

Zo kan je, zonder aanzuigen, zonder je handen te verbranden en zonder handschoenen nodig te hebben, de hevel starten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Buig een koperenpijp (waterleiding) in een u vorm zorg ervoor dat één zijde van de u minimaal 2 keer zolang is als de korte zijde. Vul de pijp met koud water en houd alleen de lange zijde aan de onderzijde dicht. Steek het korte gedeelte in het hete water, haal je duim weg en laat het koude water weglopen. Wanneer het hete water uit de pijp komt schuif je de lager geplaatste lege pan onder de straal.