hoe is het mogelijk dat drones vaak de gewenste lieden uitschakelen, hoe weten ze waar ze zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht hebben ze een camera aan boord? De rest is spionage of misschien is de persoon gewoon in het openbaar verschenen. Hoe weet een geheim agent waar zijn doelwit is, is nagenoeg dezelfde vraag.

Het beste antwoord

In de landen in kwestie betaalt de USA 'spionnen' die de personen in kwestie moeten volgen. Uiteindelijk wordt er een GPS-positioning device in de auto van de te treffen persoon geplaatst, waardoor een raket makkelijk zijn doel kan vinden. Als dat niet mogelijk is, wordt mondeling de plek van het object doorgegeven. Dan wordt de drone handmatig daar naar toe gestuurd. In de Nevadawoestijn is een militair centrum waar militairen op afstand de drones - over ter wereld - kunnen besturen en zo nodig een aanval uit kunnen laten voeren.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het instellen van foto's misschien. Satelietfoto's en anders eerst observeren met een verkenner, en die een foto laten maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan alleen maar wanneer de mensen die de drone sturen, exact weten waar het doel zich bevind. Dikwijls zijn de direkte medewerkers van het doel de tipgevers,
Het gaat dan over veel geld dat de tipgevers ontvangen of is het zuiver een wraakaktie van de tipgevers,
Dikwijls is er sprake van een vast patroon in de handelingen van het doel(gebruiken steeds het zelfde voertuig, vertrekken altijd op het zelfde moment, eten op de zelfde tijd enz Daar wordt dan gebruik van gemaakt, tipgevers kunnen dan juist voor de aanval een bevestiging geven.
Robby BB