Er zit een kleine kurk vast in een rubberen slang. Kan ik kurk oplossen?

Ik heb een betonnen bank in de tuin met daar een rubberen slangetje ingegoten. Daarin zit een klein kurkje muurvast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.7K

Het beste antwoord

Uitboren lijkt me de beste oplossing. Verpulveren. Als de zaak naar twee kanten open is kun je de restjes er wel uitpulken.
Hoge druk werkt averechts. Dan druk je de kurk in elkaar, waardoor hij juist in de breedte gaat uitzetten.
Reddie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het krukje oplost zal ook de rubberen slang vermoedelijk oplossen. Om kurk op te lossen heb je agressieve chemicaliën nodig.ook voor de bank zijn die niet ongevaarlijk. Overigens is het een bijzondere bank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht ook aan zoutzuur, maar dat tast zelfs steen aan. Aangezien je mozaïek gevoegd is is met mogelijk kalkhoudende mortel lost dat op! Niet doen, daarvoor is die bank veel te bijzonder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe diep zit het? En is het kanaal recht? Kan je het niet met een haaknaald of een dun boortje verpulveren of eruit pulken? Ik denk dat je moet proberen het slangetje heel te houden om vocht in het beton te voorkomen en daarmee vorstschade te voorkomen.
Wanner de kurk niet al te died in het slangetje zit is dan een ouderwetse kurken trekker een oplossing, of misschien een haaknaald ?
Zo*n haaknaald van handwerken ,die zijn er ook in grotere lengten (Tunische Haaknaald Misschien heb ik je kunnen helpen.
Succes gewenst!!!