kan je een automotor later verdrinken?

Door bijvoorbeeld te veel ongekoppeld gas te geven bij bijvoorbeeld een stoplicht?
En wanneer wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
3.1K

Het beste antwoord

Nou, door tijdens het starten telkens net voor het aanslaan je contact weer aan te zetten . Een andere manier bij een goed werkende moderne auto kan ik mezelf zo gauw voorstellen . Waarom , voor moderne auto's wordt het mengsel constant in de beste verhouding aangeleverd bij koude motor rijker ( meer benzine dan bij warme motor ) dit gebeurt allemaal automatisch met als gevolg dat men snel hard rijd voor dat de op warm fase voorbij is . Ja het voordeel is wel dat de katalysator sneller opwarmt en z'n werk beter doet . Bij een auto met een hand choke , ja die kan je makkelijk verzuipen door te starten en bij een defect door te starten ja dan is de motor snel verzopen . Tevens te starten of te rijden met de choke aan bij een warme motor .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry , foutje , net voor het aanslaan weer uit te zetten of net na het aanslaan weer uit te zetten . Nogmaals moderne auto's in goede conditie laten zich niet makkelijk foppen .
Reddie
10 jaar geleden
Dubbel eens. plus

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Natuurlijk, in een verbrandingsmoter vind verbranding plaats. Voor elke verbranding is zuurstof nodig als de moter dus via de luchtinlaat water hapt "verdrinkt" deze.

Groet,
D.Smeets