Bestaat er al een apparaat waardoor oudere mensen minder vergeten? en dus minder snel naar een bejaardentehuis gaan?

Als het al bestaat:
- wat voor functies zitten er dan op.
- wat kan een vernieuwende funcie daarop zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grote agenda. Met de functies: datum en dag van de week. Je kruist de dagen die voorbij zijn, weg. En de actuele dag laat je ope op tafel liggen, en daar schrijven de mensen en bezoekers in wie er is geweest en wat er moet gebeuren. Zo eenvoudig is het en kan het zijn. Toegevoegd na 1 minuut:
ope moet zijn ""open""
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag had interessantere antwoorden kunnen opleveren als je wat meer vertelde wat je ermee bedoelde.

Antwoorden (5)

ja een memorecorder, dan wel niet vergeten die mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan moet je wel weerweten waar de diverse knopjes voor dienen.
wat dacht je van de thuishulp, die doen meer dan kousen aantrekken en medicijnen toedienen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alleen maar vergeten hoef je niet meteen naar een bejaardenhuis. En als ze eenmaal dementerend worden dan helpen die apparaten niet, want die vertrouwen ze gewoon niet. Zelfs hun eigen handschrift in de agenda herkennen ze niet meer, :"Ik weet niet wie dat opgeschreven heeft, maar ik niet" En een apparaat dat zegt dat het nu tijd is om te eten, is ook binnen de kortste tijd uit de herinnering verdwenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb wel eens gehoord dat men met een soort gps-systeem bezig was, maar dat ging dan ook voor bewoners van tehuizen zodat ze hun eigen kamer terug kunnen vinden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dementerenden weten niet eens meer hoe ze eten moeten koken! Er komt als ze zelfstandig wonen altijd de thuiszorg om het eten warm te maken.
anneliez
12 jaar geleden
beginnend dementerend heft de familie vaak nog niet in de gaten, en vast ingesleten dingen kunnen ze nog wel (ervaringsdeskundige, 'n moeder met dementie
Ze noemen dat een agenda.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gaat niet met apparatuur maar met medicatie en die worden op dit moment ontwikkeld, een paar jaartjes wachten nog