Bestaat er al een apparaat waardoor oudere mensen minder vergeten? en dus minder snel naar een bejaardentehuis gaan?

Als het al bestaat:
- wat voor functies zitten er dan op.
- wat kan een vernieuwende funcie daarop zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Jja: post-it. Aangenomen dat ze nog kunnen schrijven en lezen dan! Toegevoegd na 53 seconden: De functie is: Je kan er op schrijven en er vanaf lezen. Vernieuwende functie: Als je een potlood gebruikt kun je gummen en ze dus hergebruiken! Toegevoegd na 8 minuten: Edit: Je vraagt eigenlijk naar een technologisch apparaat en in zekere zin is dit ook technologisch (materiaalkunde), maar denk eens na: Je zoekt iets voor demente mensen. Hoe denk je dan dat ze gaan onthouden hoe zo'n ding werkt. Schrijven kunnen ze hun hele leven al, zo'n ding gebruiken niet. Oftewel, als je echt op zoek bent naar een praktisch antwoord kan ik geen betere verzinnen!

ja een memorecorder, dan wel niet vergeten die mee te nemen.

Een grote agenda. Met de functies: datum en dag van de week. Je kruist de dagen die voorbij zijn, weg. En de actuele dag laat je ope op tafel liggen, en daar schrijven de mensen en bezoekers in wie er is geweest en wat er moet gebeuren. Zo eenvoudig is het en kan het zijn. Toegevoegd na 1 minuut: ope moet zijn ""open""

wat dacht je van de thuishulp, die doen meer dan kousen aantrekken en medicijnen toedienen

Voor alleen maar vergeten hoef je niet meteen naar een bejaardenhuis. En als ze eenmaal dementerend worden dan helpen die apparaten niet, want die vertrouwen ze gewoon niet. Zelfs hun eigen handschrift in de agenda herkennen ze niet meer, :"Ik weet niet wie dat opgeschreven heeft, maar ik niet" En een apparaat dat zegt dat het nu tijd is om te eten, is ook binnen de kortste tijd uit de herinnering verdwenen. Toegevoegd na 1 minuut: Ik heb wel eens gehoord dat men met een soort gps-systeem bezig was, maar dat ging dan ook voor bewoners van tehuizen zodat ze hun eigen kamer terug kunnen vinden.

Ze noemen dat een agenda.

dat gaat niet met apparatuur maar met medicatie en die worden op dit moment ontwikkeld, een paar jaartjes wachten nog

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100