De grootste tanker die nu nog vaart is de TI Asia en heeft een netto tonnage van 162.477 NT dus dat is 162.477.000 kilo laadvermogen
Over aantal liters of kuub's word in de vaart niet gesproken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De grootste tanker zou de Knock Nevis geweest zijn met een inhoud van 564.763 ton en dat is 564.763.000 Liter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Een liter olie weegt niet 1 kilo. Bovendien bestaat dit schip niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, die ligt tussen de 700 en 980 kg per m³.
In het hoogste geval klopt dit bijna.
Libyan crude is zeer licht terwijl Arabic dan weer meer zware stoffen bevat. Hij bestaat inderdaad niet meer, hij is in 2009 op een strand in India achter gelaten om te slopen, het gaat hier wel over de grootste ooit. So what, is dit echt een min waard ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet direct een min (die kan ik ook nog niet geven haha) maar een toelochting dat laadvermogen als gewicht wordt uitgedrukt zou wel handig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronnie dat weet ik maar de vraagsteller vroeg hoeveel liter !
Het laadvermogen wordt steeds in Ton uitgedrukt.
Voor er nog een paar opmerkingen komen zou ik best vermelden dat ook dat sterk afhankelijk is van het seizoen, zomer of winter, dit in verband met de diepgang.