Wat moet je doen met een zuurstoffles die je niet meer gebruikt, maar wel nog vol is?

Ik heb hier een volle zuurstoffles liggen, maar ik gebruik deze niet meer.
Mijn vraag is kan het kwaad als ik deze vol laat liggen? Of is het verstandiger als ik hem leeg laat? (Of zitten hier ook risico's aan?)
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
6.2K

Het beste antwoord

ligt er aan, is het een zuurstoffles, b.v. gebruikt bij lassen, of een persluchtfles die je bij duiken gebruikt, dat is nogal een verschil.
zuurstof zeker niet leeg laten lopen i.v.m. explosie gevaar.
persluchtfles kun je gewoon leeg laten lopen.
beide zullen wel wat kabaal maken.
afh. wat voor fles het is heb ik evt. interesse om over te nemen.

succes, nussie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Leeg laten lopen zou ik zeker niet doen daar zuurstof erg brandbaar kan zijn,hem zo maar vol laten liggen zou ik ook niet te lang doen want je weet maar nooit.Ik zou de fles gewoon terug inleveren daar ze toch tot niets doet.Dit lijkt mij mij de veiligste oplossing.
11 jaar geleden
Wegdoen. Het is een enorme katalysator voor vuur. Inleveren bij de gemeente of afvalverwerker.