Waarom zetten ze een waterstofgenerator niet in serie met een andere elektrische verbruiker?

De stroomsterkte is in een circuit overal hetzelfde, waarom kan bv een elektrische motor niet in serie geplaatst worden met een waterstofgenerator?
Dan kan de geleverde stroom op 2 manieren gebruikt worden.
Ook als bv. wisselstroom gebruikt wordt, kan een gelijkrichter achter de last geplaatst worden
die de gelijkstroom verzorgd voor het opwekken van waterstof.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Techniek
1.5K

Antwoorden (1)

Elke stroomverbruiker heeft een weerstand. Met de formule V = Amp x R (spanning = stroom x weerstand) kan je zien, dat bij een bepaalde spanning en weerstand je ook een bepaalde stroom hebt. Ga je in serie een extra stroomverbruiker zetten, dan zal de weerstand toenemen en de stroom dus afnemen.. In jouw vraag suggereer je, dat je in de serieschakeling extra energie zou krijgen, maar dat kan dus niet.
Voor het vermogen in watt geldt: W = Amp x V
In jouw voorstel blijft de spanning het zelfde, maar de stroom neemt af, daardoor heb je dus niet hetzelfde vermogen op de weerstanden.