hoe wordt een achtbaan gelanceerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de vraag is een beetje onduidelijk, wat bedoel je precies met gelanceerd? weggeschoten, voor eerst geopend, ... ?

Antwoorden (4)

Een achtbaan wordt niet gelanceerd. De karretjes die op de achtbaan rijden, worden in de meeste gevallen omhoog getakeld met een ketting. Met behulp van de zwaartekracht rijden ze weer vanzelf naar het beginpunt.
11 jaar geleden
Door middel van elektromagneten of met hydraulische of pneumatische kracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een nieuwe achtbaan wordt geopend, wordt dat meestal gelanceerd in de media.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het wordt door middel van een sleepwagen. de sleepwagen kan op 3 verschillende manieren worden versnelt:
1.Elektrische lancering die gebruikt een lineaire inductiemotor
2.Hydraulische lancering die gebruikt een lier
3.Pneumatische lancering die gebruikt een lucht