Wat gebeurt er met het slijpsel van diamanten?

Als een ruwe diamant wordt geslepen, komt er slijpsel vanaf. Voor zover ik weet is het moeilijk dat slijpsel 'samen te smelten' tot een nieuwe diamant. Maar wat gebeurt er dan mee? Wordt dat weggegooid of worden er gewoon piepkleine diamantjes van gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.ceratec.nl/nederlands/producten/standaard/diamant+poeder+en+suspensies/ kijk hier eens.

Antwoorden (2)

Volgens mij is een van de toepassingen dat dat in de industrie wordt gebruikt voor bijvoorbeeld diamantboortjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar gebruikt men synthetische diamant voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry,ook natuurlijk diamantpoeder.
Wordt voor verschillende doeleinde gebruikt zoals in gereedschappen (diamant slijpschijf voor tegels, diamantboren etc. etc.)

Ook wordt er slijpsel gebruikt in het maken van sieraden om een bepaalde bling / bling gehalte te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor gereedschappen gebruikt men synthetische diamant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry,ook natuurlijk diamantpoeder.