waarom pompen ze een afgesloten water niet leeg als ze iemand vermissen? Dit gaat toch veel sneller dan zoeken met honden enzo???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (5)

Ook afgesloten water wordt snel weer aangevuld met grondwater. Je zal dus veel moeten pompen voor de laatste decimeters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dit teveel geld gaat kosten en dan is er ook nog de kans dat het lijk er niet in ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn speciale honden voor. Ze staan op de voorplecht van een boot en slaan onmiddellijk aan als er een lijklucht naar boven stijgt uit het water. Dat gaat heel wat sneller dan het leegpompen van een vijver.
Je kunt ze vergelijken met drugshonden. Maar dan gespecialiseerd in waterwerk.
11 jaar geleden
Hoezo snel? Met het zwembadje van de buren lukt dat wel. Maar het gaat al snel mis:

Neem een klein plasje van 100x100 meter, gemiddeld een meter diep. 10.000 kuub water dus. Dat water zou

Afzoeken met duikers en honden duurt een dag of zo, gok ik. Jij wilt het met jouw methode natuurlijk (veel) sneller kunnen doen.

Je moet dan een pomp hebben die minstens 5000 kuub water per uur kan pompen (dan ben je toch al twee uur aan het pompen.
Dan moet je nog de afvoer van dat water organiseren en aanleggen. (Het riool kan dat niet aan). Intussen nog even de toevoer naar de plas afsluiten zodat de boel niet in hetzelfde tempo volloopt (en als het grondwater is?)
Het transport duurt alles bij elkaar al snel een uurtje of twee. Het installeren van zo'n pomp, de benodigde afvoeren en alles eromheen duurt ook al snel enkele uren.

Alles bij elkaar ben je dus al gauw ook een dag bezig met zo'n klusje, en waarschijnlijk heb je ook nog eens meer mensen voor nodig dan met een 'ouderwetse' zoekactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan zo een paar praktische reden opnoemen waarom niet.
Het duurt veel te lang, daarnaast is het is ondoenelijk om al het weggepompte water op te vangen en dan waar wil je de levende dieren die in het water huizen zolang laten.
Daarnaast hebben de meeste wateren een vieze slikbodem, dus eenmaal leeg gepompt zou een dergelijk toch over de drooggepompte bodem nagenoeg niet te doen zijn en daarnaast komt er ook nog een ondraaglijke stank vrij ( ga maar een bij een baggerschip staan die volgeladen is met slib ) en een gigantische overlast van muggen en andere insecten ( een ondiepe modderbodem zit vol met muggenlarven die hun larvestadium onderwater doorbrengen ).