Nee, een zippo kun je alleen vullen met benzine o.i.d. Gas verdampt direct als je dat los er in spuit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, want een normale zippo moet vloeibare brandstof hebben.
Wat wel kan is wasbenzine, dit gebruikt ik zelf ook altijd.
Het werkt goed in is een stuk goedkoper
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
het stink wel als de pest dus geen dames een vuurtje aanbieden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik nog nooit last van gehad, maar het verdampt wel sneller dan zippo brandstof dus je moet hem wel redelijk vaak bijvullen.
Ja dat kán wel. Aanrader is dan wel om 112 vast in je telefoon voor te programmeren en een emmer water bij de hand te houden!
Gas. Is veel vluchtiger dan benzine, het zal dus véél sneller branden en geen vlammetje maar een vuurbal tot lichte explosie als gevolg hebben wanneer je de aansteker gebruikt. Daarnaast is je aansteker ongebruikt binnen een half uurtje waarschijnlijk helemaal leeg.
Kortom: spectaculair? Ja!
Slim? Néé!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste antwoorder heeft gelijk! Het kan niet. Het gas in een aansteker is vloeibaar dankzij het feit dat het onder druk staat. Bij het openen van de aansteker zal het gas direct overgaan naar een andere aggregatietoestand, nl gasvormig. Je kan er dus nooit je zippo mee vullen.