Wat bepaalt het toerental dat een motor maximaal kan maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw rechter voet.

Het beste antwoord

Ha, die Sjonsjaak;

In tegenstelling tot het andere antwoord is het niet het motormanagement dat het maximaal aantal toeren bepaalt, maar het begrenst dit op een veilige waarde. Het constructief haalbare toerental wordt bepaald door de gehele constructie van de motor, maar zonder electronische begrenzing zijn het meestal de klepveren die de kleppen niet meer gesloten kunnen houden waardoor deze gaan "zweven" en het toerental niet verder kan stijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De computer die op het motorblok staat aangesloten. Die zorgt ervoor dat hij nooit meer toeren kan maken dat het schadelijk wordt voor het motorblok