Is er een wapen groot genoeg om de hele wereld te vernietigen?

En zou één of andere gekke zelfmoord terrorist in staat kunnen zijn om zoiets te doen of wellicht half Europa te vernietigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Wat bedoel je met vernietigen? Dat de hele aarde ontploft, dat alle leven verdwijnt, dat alle mensen dood gaan?

Voor de eerste twee geldt dat het praktisch onmogelijk is om dit als zelfmoord terrorist te doen. Ik denk dat zelfs regeringen niet in staat zijn om onze planeet te laten ontploffen of alle leven uit te roeien (als je bijvoorbeeld ziet op wat voor bizarre plaatsen leven voorkomt).

Het laatste lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Maar wat misschien wel kan is met bijvoorbeeld een virus een dusdanige slachting aan te richten onder de wereldbevolking dat we economisch en cultureel weer terugzakken naar een middeleeuws niveau. Volgens mij schiet je dan als terrorist wel een beetje je doel voorbij omdat je doelgroep elimineert (als terrorist heb je er een belang bij dat er iets over blijft om te terroriseren). Maar aan de andere kant, de kromme logica van terroristen is misschien onnavolgbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij snapt het gelukkig wel. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als echte wereldvernietiger zou je niet focussen op de kern van de aarde? Uiteraard moet je dan wel een goed plan hebben voor een ontsnapping van de aarde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je eerst een goed plan nodig hebt om in de kern te komen. De aardkern bestaat uit een vaste kern van ijzer en nikkel met een diameter van 2500 Km en een temperatuur van circa 4700 graden celcius. Daaromheen een vloeibare buitenkern met een diameter van circa 2200 Km en een temperatuur van circa 4100 graden celcius. Hierbij moet je bij vloeibaar niet denken als in water maar als in heeeeeeeele dikke stroop. En om daar te komen moet je ook nog door zo'n 2000 Km korst en mantel. Ik denk dat als je alle atoomtuig dat op het hoogtepunt van de koude oorlog beschikbaar was met 2 vermenigvuldigt en dit in het midden van de kern laat exploderen, we dat misschien best wel zouden registreren als seismische activiteit maar dat de aarde er echt niet door zou ontploffen. En als je dat allemaal voor elkaar zou kunnen krijgen (en ik zeg niet dat het nooit niet zou kunnen lukken) dan is die ontsnapping van de aarde appeltje eitje.

Andere antwoorden (4)

Als je genoeg kernwapens over de wereld verspreid is dit in theorie wel mogelijk. Wel heb je dan flink wat nodig, en daar kom je niet zo makkelijk aan. En in je eentje al helemaal niet. Het is dus wel iets wat je goed moet voorbereiden, met meerdere mensen wereldwijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou zeker bedacht kunnen worden, maar praktisch niet mogelijk aangezien alle veiligheidsmaatregelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 kernwapen voldoet wel om west europa weg te kunnen vagen en het gebied voor 1000 jaren onbewoonbaar te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een biologisch wapen, met bv, een gemuteerd en besmettelijk virus, is dat zeker mogelijk. Dat gebeurt dan niet in één klap, maar dat duurt enige tijd, De gebouwen blijven staan, maar de mensen gaan dood.

Denk maar eens aan de Pest, of voor de jongere generaties, films als 28 Days Later.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dan moet je natuurlijk wel in staat zijn zo'n virus te maken, te kopen of te stelen.

Toegevoegd na 44 minuten:
http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-uit-de-media/Artikel/111315/Dodelijk-vogelgriepvirus-niet-veilig-in-Rotterdam.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
biologische wapens kunnen heel snel werken hoor.
daar is helaas de vogeltjesgriep een lachertje bij. en wat dacht je van mosterdgas, of andere chemische wapens. of kernwapens? als alles in een keer af zou gaan denk ik dat we allemaal een enorm groot probleem hebben (als we er al wat van meekrijgen en het geen einde oefening is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pest verspreidde zich door ratten en hun vlooien. Iets wat in west Europa niet meer relevant is. Door goede hygiene en strenge controle is het moeilijk zoiets te verspreiden. Voedselvoorraden komen ook niet van één bron, dus is het ook moeilijk om dat te besmetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pest was een voorbeeld van wat een epidemie kan aanrichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaap lekker, onnozelaars.