Waarom zitten er van die bobbeltjes op glazen potten?

Bij toeval viel me vanavond op dat er op de pot Honig maaltijdsaus rechtsonder aan de pot een rij van ongeveer 6 bobbeltjes in het glas zit. Toen ik daarop een paar andere lege conservepotten bekeek, bleken ze daar ook op te zitten. Wat is hier het nut van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
8.3K

Het beste antwoord

Dat is om ze tijdens het vullen en inpakken makkelijker op hun plaats te houden en dat het glas werkelijk draait als het etiket erop geplakt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die bobbeltjes vormen een unieke code voor de mal waarin het gemaakt is. Mocht er in de fabriek iets mis zijn met het glas kunnen ze zien uit welke mal het afkomstig is.