Zijn er nog Paternoster-liften in Nederland te bewonderen?

Ik heb http://nl.wikipedia.org/wiki/Paternoster_%28lift%29 al gelezen, maar ik twijfel of merendeel nog bestaan of actief zijn?

Kan iemand er wat meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
3.3K

Antwoorden (2)

Je kunt er gerust vanuit gaan, dat het klopt wat er staat in de link die je in je toelichting geeft.

De site zelf is bijgewerkt op 27 mrt 2012, en als je doorklikt naar Tata Steel Europe en Ziggo, dan vind je precies dezelfde informatie, ook op bijgewerkte sites. Resp. 1 april, en januari 2012.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziggo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tata_Steel_Europe#Hoofdgebouw

Misschien is Wikipedia niet altijd voor 100% betrouwbaar, en is het aan te bevelen bij heel belangrijke zaken een 2e bron te raadplegen, maar er zijn genoeg mensen die direct aan de bel trekken als er informatie te vinden is op Wikipedia, die fout is. Uit eigen ervaring weet ik, dat je je daar zelfs niet voor hoeft te registreren, en de verbetering gewoon blijft staan.

Er zijn dus in ieder geval nog 2 Paternoster-liften in Nederland te bewonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het oude Shell hoofdkantoor in Den Haag was er een. Nu zit Ziggo erin. De wikipediasite geeft meer voorbeelden in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in die paternoster is een paar dagen geleden (13 april 2012) helaas nog een dode gevallen, mij benieuwen hoe lang deze nog in gebruik mag blijven.