Wat is een goede, uitgebreide en betaalbare beeldbank voor stockfoto's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Sinds kort werk ik met IQ images (www.iqimages.com). Dit bevalt prima omdat ze Europees getint beeld hebben, goedkoop zijn voor een Nederlandse stockfoto aanbieder en je zeker weet dat alle beeldrechten (waar mogelijk natuurlijk) geregeld zijn. Zodat je in ieder geval geen onverwachte claims of zo in je brievenbus aantreft, zoals bij sommige andere bedrijven wel gebeurt. Ook de Nationale Beeldbank is wel een goede, maar daar vind ik meestal niet helemaal wat ik zoek qua stockbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de Nationale Beeldbank heb je zulke foto's, rechtenvrij.

Op Wiki Commons mag je foto's en afbeeldingen gebruiken, als je tenminste wel er bij vermeld dat het van wikipedia afkomstig is.

Toch vermelden velen niet dat de foto van wikipedia afkomstig is. Ik zag zelfs foto's van mij in verschillende kranten, bij What's The Question en verschillende websites. Toch is het niet zo netjes... maar wikipedia stuurt geen advocaat achter je aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik istockphoto.com

Afhankelijk wat je met de foto doet valt de prijs mee 3,-