Een systeem waarbij alleen nog maar "de sleutel hoeft om te draaien" om aan de slag te gaan (zoals een auto dus).

Meestal gebruikt bij hardware-matige oplossingen met een software component (zoals je router).

Maar ook gebruikt bij bedrijfs oplossingen waarbij een systeem geprogrammeerd wordt en opgeleverd wordt waarbij de eindgebruiker meteen aan de slag kan zonder zelf nog eerst allerlei zaken te hoeven te configureren. E.g. waarbij de leverancier dat zelf al heeft gedaan.

Verwant begrip is een "vanilla installatie" waarbij een pakket geinstalleerd wordt zonder enige verdere aanpassing aan de instellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"A turn-key or a turn-key project is a type of project that is constructed by a developer and sold or turned over to a buyer in a ready-to-use condition."

Met andere woorden is het een project klaar om te gebruiken, opgezet door een ontwikkelaar en daarna doorgegeven/gekocht aan een koper.
Bronnen: