Kan je onder de zee bouwen? Dus niet er in maar echt er onder bijv: 5km onder de grond van de zee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Onderzees is mogelijk maar op 5km diepte niet, de druk is daar zo groot dat met de huidige technieken van bouwen het niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies: dacht ook gelijk aan een druk van ruim 500 Atmosfeer +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (3)

Technisch gezien wel. Niet met cement natuurlijk. Maar met een soort kliksysteem ofzo.

Lucht erin krijgen zou lastiger zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan inderdaad, maar meestal moet je dan wel eerst een stuk in de zee bouwen. Technisch gesproken is het een stuk lastiger dan op land onder de grond bouwen. Op land kan je eerst een bouwput graven en die later dichtbouwen. In zee is dat lastiger.

De kanaaltunnel is onder de zee gebouwd door die te boren en er is ook een hotel onder de zee.

Het kost alleen erg veel geld en voor wonen heeft het weinig zin om onder de grond te gaan. In het Poseidon hotel dat wordt gebouwd zullen de meeste ruimten boven de zeebodem zijn omdat je juist wat wilt zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat! Kijk maar naar de kanaaltunnel tussen Frankrijk en Engeland!:)

Zij hebben een tunnel gegraven onder de zee door waardoor er treinen op en af kunnen rijden van Frankrijk naar Engeland en weer terug.