Soms vervelend, vindingrijk,open,moeilijk te doorgronden,kortom....fascinerend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol.. Als iemand me ooit nog vraagt om mezelf te omschrijven, kan ik wel iets met deze termen..:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :) het lijkt MIJN jeugd wel :) is dus van alle tijden
gelukkig

Andere antwoorden (9)

Vooral lui en veeleisend wat betreft financien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand kent ze allemaal persoonlijk, dus alle meningen hierover zijn subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik woon, een dorp, zie ik voornamelijk het verschijnsel "hangjeugd" als een verschil met toen ik 14 / 18 was. Er is een groep die net zo is als "wij" vroeger. Dus sporten, leren, uitgaan etc.
En er is een groep bijgekomen die perse mensen wil provoceren, uitdagen en zich asociaal moet gedragen. Volgens mij omdat niemand er wat van zegt, en al zeker de politie niet.

Buitenlandse jeugd die zich afkeerd van onze maatschappij kennen we hier niet. Er zijn er maar weinig in dit dorp. Dus passen ze zich aan, en in de goede zin dus je ziet ze niet bij de hangjeugd. Dat is in de steden wel anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen verschil met mezelf noch de jeugd van toen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het merendeel vind ik brutaal en respectloos.
Als ik vroeger vervelend was in een restaurant ofzo, dan zeien mijn ouders er wat van en moest het afgelopen zijn. Onlangs zal ik een paar kinderen zelfs frieten van het bord van andere gasten wegstelen. Die mensen waren te verbouwereerd om er iets van te zeggen en die ouders die lachen erom, niets geen standje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th:Jouw gegeven voorbeeld zegt toch meer over de ouders, als over de kinderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... nuke, ja en nee. Toen ik kind was deed ik dat niet. Maar ik vraag me af of deze kinderen wel tot de "jeugd" horen, of meer in het kleutterrijk thuis horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Edo: deed jij dit niet, omdat het onderdeel was van je opvoeding, of had je dit je zelf aangeleerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt, je hebt helemaal gelijk, een groot deel van het gedrag van kinderen is te wijten aan het gebrek aan opvoeding dat de ouders tentoonspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tentoonspreiden? Orly
als ik heel eerlijk ben dan vindt ik de jeugd van tegenwoordig een stuk leuker tegen mij dan ik destijds was tegen 'die oudjes'....

Zoveel discussies die mogelijk zijn met ze... als je de juiste toon treft kun je ze echt wel raken. En zij jou ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@JJ: "als je de juiste toon treft kun je ze echt wel raken. En zij jou ook!"
Dat is volgens mij de kern waar het allemaal om draait..
Niets anders dan altijd ervoor... Ze maken gebruik van de mogelijkheden die voor handen zijn en willen net iets meer, dat was altijd zo en nu ook...
De jeugd van tegenwoordig is van deze tijd... En zo gedragen ze zich, zoals altijd... Niets mis mee... En de jeugd wordt volwassen en sterft uiteindelijk, zoals het altijd al ging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn brutaler.
Ze zijn ongehoorzaam.
Ze zijn agressiever door de gewelddadige films en games.
Ze kunnen niet met geld omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jongeren die ik ken 16-20 jaar komen uit 't Gooi en vechtstreek. De meeste hebben een VWO opleiding en de meesten zijn met een boven modaal inkomen opgegroeid.
Dit zeg ik om de doelgroep te bepalen en niet alles over 1 kam te scheren.

Deze jongens zijn erg ondernemend en proberen geld te verdienen. Om je heen zie je mensen met dure spullen, dus wil je het zelf ook. Hierdoor ga je werken. Ook 'moet' je natuurlijk elke (donderdag) vrijdag en zaterdag avond een biertje moet drinken. Hierdoor komt een school soms op de 2e plaats. Behalve wanneer er tentamens zijn hard blokken, goeie inzet + cijfers. Dit is het beeld wat ik er van heb, dit kun je niet slecht noemen. Zo lijken veel jongens verwend over te komen terwijl de meeste er wel zelf hard voor werken en deze inzet geërfd hebben van hun ouders. Niet verwend dus.

Over de rest van de 'jeugd van tegenwoordig' kan ik niet zoveel zeggen omdat ik die niet ken.