Zou je hedendaags de wereld volledig kunnen voorzien van groene stroom?

-waarom is windenergie niet op te slaan?
-kan de wereld overleven zonder gas en olie als brandstof?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan al een hele tijd, maar wordt mogelijk van alle kanten onderdrukt.

Tesla was bijvoorbeeld al in 1900 bezig met "radiant energy", oftewel straling omzetten in energie. Er zijn geruchten dat hij rond gereden zou hebben met een elektrische auto die een grote antenne had, waarmee hij de kosmische energie zelfs s'nachts kon gebruiken om het autootje te voeden. Voordat mensen zeggen dat dit onzin is zonder eerst na te denken: vergelijk het idee met de RFID chip technologie. Je hebt een chip met een soort van antenne / spoel eraan en deze vangt de elektromagnetische golf van een uitleeskastje op. In de antenne / spoel ontstaat er een elektrische stroom die door de chip gebruikt kan worden en daarna gaat de chip via de antenne weer uitzenden. Op deze manier praat de chip met het uitleeskasje. Het is dus draadloze stroom en gejat van tesla, net als het HAARP systeem en ons huidige stroomnetwerk!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

water als brandstof
Op water rijden schijnt echt te kunnen. De bekendste man (die goed op weg leek was Stanley Meyer (die overleden is aan een voedselvergiftiging..).
http://www.google.nl/search?client=opera&rls=en&q=stanley+meyer&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Ook in de jaren 60 was er ontdekt dat een soldeersetje voor aluminium pannen in water spontaan water (H2O) kon scheiden in de twee elementen waterstof (H2) en zuurstof (O). Zonder toevoegen van warmte en electriciteit! En het mooiste is, het enige wat je moet vervangen is het water (want dat veranderd dus in de twee gassen waterstof en zuurstof, in de verhouding 2:1)! Nog steeds horen we iedere keer dat het kostbaar is om waterstof te produceren?????
http://www.free-energy.ws/samuel-freedman.html

3d zonnecel
Via mobiel internet las ik een tijd terug een artikel over een student die een 3d zonnecel (altijd 100% zonder richten) had uitgevonden die tot 70 procent (?) procent meer rendement had. En ook nog hartstikke goedkoop! Ik heb diverse malen geprobeerd om meer informatie erover te vinden maar ik kan niks vinden. Ook het hele artikel heb ik nooit meer gevonden. Maar dan zouden we allemaal aan de echt groene stroom kunnen hebben!

(enkel) MAGNEET MOTORS
overzicht
http://jnaudin.free.fr/html/qedynmnu.htm
laatst in delft:
Yildiz motor
http://www.argusoog.org/2010/04/the-yildiz-all-magnetmotor-presentatie-aan-de-tu-delft-op-20-04-10/

HENNEP..
http://www.argusoog.org/2010/08/waarom-hennep-de-wereld-zou-kunnen-redden/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elektriciteit opslaan is niet simpel, batterijen zijn duur, belasten het milieu en houden hun lading niet lang vast. Conventionele elektriciteitscentrales draaien op gas, gas kun je makkelijk opslaan tot dat je het nodig hebt. Wetenschappers zijn al lang op zoek naar manieren om wind of zonne-energie onder één of andere vorm op te slaan. Zo zijn ze op het idee gekomen om windenergie op te slaan onder de vorm van gecompresseerde lucht. Wind drijft via een windmolen een luchtcompressor aan. Om die gecompresseerde lucht dan op te slaan stellen ze voor om oude ondergrondse mijnen te gebruiken, genoeg mijnen te vinden die niet meer gebruikt worden en waar plaats zat is. De gecompresseerde lucht kan je dan later gebruiken om elektriciteit op te wekken. Misschien een idee om onze oude steenkool mijnen nieuw leven in te blazen?

Ik denk dat de wereld wel manieren verzint om door te gaan als er geen gas, olie meer is als brandstof. Zo werd er namelijk vroeger ook geleefd.
Er zijn natuurlijk al een aantal nieuwe technologieen op de markt.