Krachtige vrouwen in de geschiedenis en heden?

Welke vrouwen zijn invloedrijk of machtig (geweest) en wat hebben ze bereikt?

Ik doel met name op vrouwen die vanuit hun vrouwelijke kracht iets positiefs hebben bijgedragen aan de wereld of hun omgeving. Geen vrouwen die mannen nadoen!! Bijvoorbeeld Oprah Winfrey.

Ik zou graag voorbeelden hierover willen hebben, eventueel met foto's of bijzondere plaatjes.

P.S. Geen missverkiezingen of modellen!!!

Toegevoegd na 13 minuten:
Waar het mij om gaat is, dat het vrouwen zijn, die vanuit het 'niets' iets bijzonders hebben bereikt. Met name door hun vrouwelijkheid. Ze hebben het dus anders gedaan dan mannen, waardoor ze succesvol zijn geweest.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kenau Simonsdochter Hasselaer (1526-1588/1589) was een scheepsbouwer en houthandelaar die vooral bekend is geworden door haar felle verzet bij de verdediging van Haarlem tijdens de Tachtigjarige Oorlog. Een echte Kenau....!

Aletta Jacobs De allereerste vrouw die succesvol een studie aan de universiteit afronde. En de vrouw die streed voor vrouwenkiesrecht.

Loenie

Anne Frank... ...was een uit Duitsland afkomstig Joods meisje dat bekend is geworden door het dagboek dat ze schreef tijdens de Tweede Wereldoorlog, toen ze was ondergedoken in Amsterdam. In 1963 richtten Otto Frank en zijn tweede vrouw Elfriede Geiringer-Markovits het Anne Frank Fonds op gevestigd te Bazel in Zwitserland. Het fonds ondersteunt wereldwijd projecten om onder meer jongeren voor te lichten over racisme. En als tweede, vanzelfsprekend, MIJN MOEDER, die heeft vanuit het niets iets bereikt. Namelijk dat ze een prachtige zoon op de wereld heeft gezet ;).

Ha, die Loenie; Eentje van vroeger; Kenau Simonsdochter Hasselaer, een vrouw die in een mannentijd de wapens onam. Eentje van vandaag; Hillary Clinton, een vrouw die ondanks haar rol als 'vrouw van' haar eigen plek wist te veroveren.

Alida Margaretha Bosshardt ( ofwel:) Majoor Bosshardt zij was een Nederlands officier van het Leger des Heils. Voor velen was zij het gezicht van dit kerkgenootschap.

Sojourner Truth - Streed voor èn het vrouwenkiesrecht èn voor de rechten van vrijgelaten slaven. Daarnaast probeerde ze ook politiek actief te zijn, was voor hervormingen in de politiek en tegen de doodstraf. 'T moet een pracht mens zijn geweest.

maartje windt

Neelie Kroes vind ik ook een Krachtig persoon!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100