hoe maak je een goeie indruk op een werkgever bij een solicitatie gesprek, meer uiterlijk of welke ant. je geeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij wat voor soort bedrijf is het, en wat is de functie waarvoor je gaat solliciteren?

Het beste antwoord

Solliciteren lijkt wel een soort examen geworden.
Ik heb zelf altijd ook vragen over het bedrijf gesteld, want je wilt ook weten, waar je komt te werken om zelf een keus te kunnen maken. Het gaat niet alleen over of een werkgever jou wilt hebben, maar ook over, of jij daar wel wilt werken.
Als je vanuit een werksituatie solliciteert sta je natuurlijk wat sterker. Benadruk jouw goeie kanten: Ambitieus, commercieel, slagvaardig, teamplayer e.c.t.. Toon bereidheid om aanvullende opleidingen te volgen.
Uiteraard niet in "buiktruitje" verschijnen en blote tenen.
Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is allebei belangrijk. Kleed je netjes afhankelijk van de functie waar je naar solliciteert en bereid je voor op het gesprek door alvast eventuele vragen goed te overdenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerder lichaamstaal, 7% van de eerste indruk is verbaal.
Wees verzorgd, vriendelijk en open... en je komt een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is belangrijk bij een sollicitatiegesprek.Uiterlijk zeer zeker en ook de antwoorden.Geef een stevige hand en maak een zelfverzekerde indruk.Geef een kort terzakr doend antwoord op de vragen.

Toegevoegd na 30 seconden:
terzakr=terzake
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het licht aan de functie. solliciteer je naar een representatieve functie of ga je toponderzoek doen in een laboratorium, dat scheelt nog al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast alle voorgaande adviezen: Verdiep je vóór het gesprek een beetje in de geschiedenis, en het 'wel en wee' van het bedrijf. Het is voor jou namelijk prettig als je tijdens de sollicitatie meer over de organisatie weet dan alleen de info gegeven in de personeelsadvertentie.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten dat je er eenvoudig en verzorgd uitziet is het denk ik het meest belangrijk dat jij jezelf bent en antwoorden geeft die niet gangbaar of verwacht zijn, maar antwoorden geeft die uit jouw hart komen. Daarin toon jij wie je bent en dat je een persoonlijkheid bent. Dit geeft vertrouwen.