Hoe zouden baby's evolueren zonder volwassenen?

Context van de vraag
Ik vraag me af wat er zou gebeuren wanneer je baby's aan hun lot zou overlaten, welliswaar met het nodige voedsel.
wat zou er gebeuren als baby's groot worden zonder invloed van volwassenen, zonder dat we onze normen en waarden kunnen opleggen, bijvoorbeeld op een verlaten plaats op deze Aarde.
Hoe zou de ontwikkeling gebeuren, zouden ze een taal spreken? Hoe zouden ze opgroeien enz? Hoe zouden ze zijn als ze volwassen worden? Krijgt met dan dierlijk gedrag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer interessante vraag!

Het beste antwoord

Bert Haanstra heeft ooit een film gemaakt over dit onderwerp " Bij de beesten af"
Natuurlijk is het ethisch niet verantwoord dit met mensen te doen dus deze proef ging met resus apen te maar er zijn wel voorbeelden van Wolfskinderen of kinderen door andere dieren opgevoed.
Die kinderen kennen geen gesproken woord, alleen het grauwen wat ze voorgedaan is.'Ze lopen zelfs op handen en voeren net als hun preudo ouders, eten rauw vleed etc.
Maar ook de hele emotione wereld veranderd, met alle nare gevolgen van dien, maar als het je leuk lijkt dan kijk die film en als je dan nog vragen hebt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij overleven ze niet, omdat ze nog te jong zijn om te begrijpen waar voedsel toe dient, dus ze zullen helaas vrij snel sterven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Afgezien van het feit dat babies wel meer nodig hebben dan eten, zouden ze zich ontwikkelen als mensen.

Ze zouden met elkaar gaan communiceren, en een taal ontwikkelen (en niet eens per se primitief). Ze zouden een bepaalde gestructureerde samenlevingsvorm ontwikkelen met rollen en machtsverhoudingen. En als ze volwassen zouden worden, zouden ze hun kinderen de door hen onderling vastgestelde taal, cultuur, normen en waarden aanleren. En danzou je het experiment opnieuw moeten beginnen.

Mensen kunnen van nature meer dan je denkt, en zijn behoorlijk intelligent. Wat het beste werkt, zullen ze doen. Vermoedelijk zal het in eerste instantie een primitieve, steentijd-achtige tribale samenleving zijn. Maar als je ze genoeg tijd geeft.......

Toegevoegd na 52 seconden:
Het gaat natuurlijk over iets oudere kinderen, maar als dit soort gedachten-experimenten je boeit, zou je Lord of the Flies eens moeten lezen, over een groep jonge jongens die op een onbewoond eiland strandt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat overleven ze niet. Een baby groeit niet alleen met voeding, maar veel belangrijker is de liefde en aandacht die ze zo hard nodig hebben om te kunnen groeien.

Uit onderzoek is gebleken dat baby's in kindertehuizen die alleen werden gevoedt en verder totaal geen aandacht en aanraking kregen, het eerste jaar nauwelijks haalden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan halen ze het niet! Ze hebben liefde, aandacht, veiligheid en warmte nodig. Babies zijn volledig afhankelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens heeft ook dierlijk gedrag, en het is altijd een uitdaging om geest en lichaam in balans te brengen en te houden.
Als je een baby aan zijn lot zou overlaten, zonder het liefde te geven, en aan je hart te drukken, zou het waarschijnlijk sterven.
Daarom zie je bij te vroeg geborenen, dat de moeders hun kindjes buidelen, dat wil zeggen op hun buik leggen, en warm toedekken, zodat hun levenskansen toenemen.
Dit heb ik uit eigen ervaring, omdat onze jongste zoon meer dan drie maanden te vroeg geboren is geweest, en wij dat meegemaakt en doorgemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!

Ik denk dat een baby in zijn eentje niet zal overleven, je ziet in de natuur ook dat babies onder de hoede van hun moeder zijn, misschien dat een enkeling het overleefd, en deze zal natuurlijk helemaal wild opgroeien, dus net als een wild dier.

Ik vind dit trouwens wel een goede set-up voor een reality programma, ik zou als ik jou was eens een brief naar John de Mol sturen.