Hoever kan een mens kijken?

stel je staat op een plek waar het helder is, er zijn geen opstakels, dus gewoon een oneindig gebied! hoever kun je als mens dan kijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

Je kunt verder kijken dan je denkt. Op 5000 lichtjaren van aarde staan sterren die je nog goed met het blote oog kunt zien. Het licht van deze sterren is duizenden jaren onderweg geweest van de bron naar jouw oog. Maar dan, na een reis van vijf triljoen kilometer, valt een foton door je lens op je netvlies. Zo zie je op een heldere avond ineens een lichtpuntje aan de donkere hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Twee en een half miljoen lichtjaar.
Je kunt met het blote oog de Andromedanevel zien.
14 jaar geleden
Als je gewoon recht vooruit kijkt... tot de horizon..

Toegevoegd na 3 minuten:
En dat is, als je op de grond staat, ongeveer 5km..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens ziet vele kilometers ver maar kijkt naar wat miljoenen jaren GELEDEN gebeurd is.
Er is dan geen sprake van ver zien maar terugkijken.
Wat nu gebeurt of enige nanoseconden geleden is maximaal 400KM gezien vanuit een verkeersvliegtuig, op 15 KM hoogte en bij helder weer.
Kijk je naar de maan dan kijk je ruim een seconde geleden, de zon zie je acht minuten geleden.
Verveldend dat het licht maar 300 megameter per seconde gaat.
Dat verpest je zicht van dit moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het noordzee strand en welbepaald op vloedlijnniveau kun je zonder enig probleem het windmolenpark THORNTON zien bij helder weer. Deze windmolens staan op 30 km afstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een mens oneindig ver kan kijken.
Als ik nu de hemel in staar kijk ik eigenlijk in het oneindige.

Misschien kan je beter de vraag stellen tot hoever je nog iets kan onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige kijken niet verder dan hun neus lang is