Als ik verbonden ben met iemand kan ik het aanvoelen wanneer die zich niet fijn voelt. Dat gevoel overvalt me elke keer. Hoe kan ik dat sturen!?

Als anderen dat hebben zullen het misschien wel anders aanvoelen. Ik voel dat in mijn keel. Dan krijg ik een steek of een benauwd gevoel in mijn keel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat nu ook, en bij mij is mijn zonnevlechtchakra helemaal van de wap af.
Emotioneel overspannen om het zo maar te noemen. Als jij pijn in je keel krijgt, heeft die persoon waar mee je in contact staat, waarschijnlijk last van zijn/haar keel.
Meschien kun je het hem/haar is vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of heb je in zo'n situatie altijd last van je keel bij iedereen waar je mee in contact staat ?

Het beste antwoord

je hoeft het niet te sturen , het is wat het is .benoem het , en laat het verder daarbij. Vaak resoneer je met iemand waar je je verbonden mee voelt , dus als diegene zich niet prettig voelt , herinnert dat jou , aan niet prettig voelen.

Waar je vooral aan moet werken denk ik is in je eigen lijn blijven , als je gevoelens van jou en de ander teveel gaat mixen en aandacht geeft dan kan het een verwarrende toestand worden. Dus goed met je voeten in je eigen aarde staan , en spreek je helder uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb zelf geen ervaring met dit specifiek, maar ik kan me voorstellen dat hiervoor hetzelfde geldt als voor elke emotie: acceptatie. De manier waarop je omgaat ermee, bepaalt mede hoe je het ervaart. Ertegen vechten levert spanning op, maakt het erger, accepteren dat je het voelt kan na wat oefening ontspanning opleveren, waardoor het al veel minder vervelend is. En ik kan me voorstellen dat je nogal makkelijk gaat vechten tegen zo'n gevoel, omdat je misschien vindt dat dat gevoel van de ander is, dat jij dat niet zou moeten voelen.
Tips voor hoe je zorgt dat dat gevoel niet meer komt, weet ik niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Volgens sommige theorien heeft een vervelend gevoel in je keel te maken met het niet uitspreken van dingen. Bijvoorbeeld als je eigenlijk boos wordt op diegene dat jij zijn/haar gevoel moet voelen, en het liefst wil schreeuwen dat ie z'n energie bij zich moet houden en niet over jou moet uitstorten, maar dan niks zegt, waardoor die spanning in je keel zich ophoopt.
Een manier om spanning van je keel te halen, is door geluid ermee te maken. Bijvoorbeeld brommen of hummen, of met geluid zuchten (aaahhh), of een aargh-geluid maken. Nou is dat niet in alle situaties handig, maar als het gevoel lang blijft, kan je even tussendoor naar buiten of naar de wc ofzo gaan en even met je stem uiting geven aan je gevoel.
Een manier vinden om dit gevoel in woorden uit te spreken, kan misschien ook helpen. Kan ook op een later moment, eventueel tegen iemand anders die je vertrouwt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja voel je dit terwijl je op een afstand van elkaar bent, of als je bij die persoon bent. In elk geval zijn dit soort gevoelens een nogal grijs vak en is het moeilijk te zeggen wat je precies voelt en of het te sturen is.
Wanneer jij aanvoelt dat een geliefde van je het moeilijk hebt kan dat bij jou dusdanig hoge emoties oproepen dat je lichaam een fysieke reactie afgeeft.
Als dit je echt dwars zit zou je eens met een deskundige moeten praten want misschien is er een onderliggende oorzaak waardoor je andermans leed zo hoog opneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt daar weinig in sturen... geniet er maar van... want het is een bewijs dat wij één zijn...
wees er niet bang voor, maar gebruik het...
als je weet hoe de ander zich voelt, kun je hem of haar daarmee wellicht ondersteunen of helpen...
heb je ook gemerkt dat je het kunt voelen als de ander zich wel fijn voelt? en dat je ook dat kunt delen?
da's precies het zelfde...