Hoe kan ik het beste internationaal doorbreken?

Stel nu dat ik de wens heb om internationaal door te breken: hoe kan een gemiddeld persoon dit het beste bereiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

- Wees het beste in iets, of doe iets voor het eerst (denk aan een bijzondere uitvinding)
- Wees het slechtst in iets.
- Wees radicaal anders.
- Wees ergens op de juiste plaats en op het juiste moment.

En als je SNEL beroemd wil worden moet je bereid zijn een paar van je principes overboord te gooien.
Meestal is de roem dan echter van korte duur.

Als je LANG beroemd wilt zijn.. dwars tegen de stroom in blijven geloven in jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Do it like Esmee Denters.
Zorg voor een goeie stem,
upload filmpjes en wacht tot je benaderd word door ene Justin Timberlake.

Of stap zelf op platen bazen af,
of naar castings voor films.

Het komt allemaal niet aanwaaien
en je zal ergens moeten beginnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi alles online.

Als er animo is voor jou concept zal dat zeker niet onopgemerkt blijven. Free publicity!

Probeer zelf ook ervoor te zorgen dat de 'belangrijke' personen jou concept te zien krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'gemiddeld' persoon zal dit niet bereiken.

Je zult bovengemiddeld goed moeten zijn in iets (als is het maar jezelf voor gek zetten). Je moet doorzetten, je moet werken aan je marketing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twitteren, YouTube, Weblog.
Dus zet jezelf op YouTube, Twitter dat rond, en bespreek dat in je Weblog.
Je kan ook overwegen om een smeuïg reallife soapje te starten, waar originele dingen gebeuren, zodat het door de media wordt opgepikt en je binnenkort aan tafel zit bij DWDD (of een ander populair tv programma).
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je over het onderwerp waarin je wilt doorbreken voldoende (enorm veel) kennis in huis hebt. Doe er onderzoek naar, praat er met veel (wetenschappelijke) mensen over. Schrijf er boeken en artikelen over en probeer deze ook internationaal gepubliseerd te krijgen.

Of je kunt zorgen dat je online (met webcam aan) doormiddenbreekt, dan breek je ook door en vaak gaan die filmpjes (gruwelijk of grappig) de hele wereld over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorbreken en Gemiddeld passen al niet bij elkaar.
Pas als je uitgesproken bovengemiddeld bent, maak je een kleine kans.

En in eerste instantie moet je gewoon doen wat je doen moet, waar je van houdt, wat je goed kan en waar je ziel en zaligheid in legt. Heel misschien kun je dan je beroep er van maken, en als alles meezit nog over de grens doorbreken ook. Of het nu is met zingen, schrijven, acteren, schilderen, musiceren...zolang je het met hart en ziel doet, maak je een kleine kans.

Wanneer het echter je enige en grootste doel is, wordt de kans wel heel erg minimaal. Doorbreken is een bijverschijnsel, geen voor-iedereen-haalbaar einddoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eerst thuis door te breken, dan in de straat, dan in je woonplaats, dan in Nedeerland, dan in de Benelux, dan in Europa, dan in de wereld. Succes. Ik hoop dat je er geen spijt van hebt. Lees de biografie van Obama.