Hoe kan het als je een bijna fataal auto ongeluk krijgt,opeens je hele leven als een sneltreinvaart door je heen flitst.?

Dit is me jaren geleden eens gebeurt,toen ik slipte op de autobaan en 3 x rond de as ging terwijl er achter me een vrachtwagen naderde.
Mijn hele leven vanaf mijn 6e jaar ging binnen een fratie van een paar seconden door mij heen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je bent in paniek en je denkt dit was het dan ,in een flits denk je terug aan alles wat geweest is. Het is een automatisme in de hersenen. Dat gebeurd ook als iemand overleden is je denkt meteen terug aan de dingen die je met die persoon hebt meegemaakt.
Ik neem aan dat het allemaal goed is afgelopen voor je. Wat een schrik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liep goed af want ik stond overdwars op de autobaan en de motor was afgeslagen.
Gelukkig had ik het benul dat ik hem startte en ook aansloeg en ik direct op de vluchtstrook kon komen.
Dat was de redding.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig Eef dat het goed afgelopen is.
Je schrikt je toch helemaal kapot.

Andere antwoorden (2)

Ik heb eens op Discovery een programma gezien waarbij werd getoond dat doordat je in accuut gevaar bent er ineens veel hormonen worden aangemaakt (o.a. adrenaline) die ervoor zorgen dat je ontzettend snel reageert en waardoor het bloed naar de hersenen en spieren wordt gestuwd. De zenuwen in je hersenen werken daardoor ook op topsnelheid en maken zeer veel connecties. Dit zou de snelle en heftige associaties kunnen verklaren en waardoor je hele leven heel snel aan je voorbijflitst.

Het is denk ik net zoiets als dromen. Je denkt urenlang te hebben gedroomd, terwijl dat vaak ook maar een hele korte tijd is. Ook dan worden er zeer veel connecties gemaakt tussen zenuwcellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet precies wat je bedoeld, zo'n 10jr geleden heb ik het by n zwaar ongeluk ook meegemaakt,zag mn kinderjaren,mn familie mn huwelyk en t feest. Toen viel ik weg en werd 2dgn later wakker vast aan allerlei slangen. Gelukkig is alles weer goed gekomen,maar heb dit later toen wel aan mn arts voorgelegd. Het is n stofje in de hersens dat alles,ook je denkvermogen in sneltreinvaart zet n soort adrealine. Hoop dat alles goed is gekomen met je!!