hoeveel calorieën zitten er in alcohol?

ik drink soms bier en bacardi en ik vroeg me af hoeveel calorieën daarin zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Amadea
10 jaar geleden
Iets specifiekere informatie is nodig. Zit groot verschil tussen de ene en de andere soort bier. En wat voor een bacardi precies?

Het beste antwoord

Kleintje pils, 4 % alcohol is 85 Kcal.
Een blikje van 330 ml = 140 Kcal.

Het hangt dus af van het formaat, de hoeveelheid, en van het alcoholpercentage.

Een gewoon biertje is 113 Kcal.
volgens deze site:
http://www.wcrf.nl/kankerpreventie/voeding/alcoholcalculator_uitslag.php

1 glas Bacardi lemon van 35 ml = 57 Kcal.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/bier

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bier.aspx

En Bacardi is een merk rum. Dus
bacardi breezer 1 stuk = 198
bacardi cola light 1 blikje = 78

bacardi superior 100 ml = 300

http://www.wijvallenaf.nl/CalorieenTabel/Bier-Wijn.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het hangt er nogal van af waar de alcohol in zit. De hoeveelheid calorieën in de alcohol zelf is bij een gelijke hoeveelheid alcohol gelijk. De magerste alcoholhoudende dranken zoals wodka en jenever bevatten 70-80 calorieën ongeveer. Die calorieën zitten voornamelijk in de alcohol zelf. De totale hoeveelheid alcohol in een biertje of een borreltje is ongeveer gelijk. In bier zit minder alcohol, maar daar staat tegenover dat een standaardglas bier groter is, dan een standaardglas jenever.
De drank waar de alcohol in zit, is bepalend voor de totale hoeveelheid calorieën.
Naast de alcohol zit er in bier ook nog calorieën, vanwege de suikers die erin zitten. Zo zal een glas zoete witte wijn meer calorieën bevatten dan een glas rode wijn, terwijl de hoeveelheid alcohol hetzelfde is. Hoewel er op internet voldoende tabellen zijn te vinden over de calorische waarden van alcoholhoudende dranken, kan je dat zelf ook benaderen door bij een glas cola, in geval van een bacardi cola, 80 calorieën op te tellen bij de calorieën die de cola zelf al heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een gram alcohol bevat 7 calorieën. Ter vergelijking: 1 gram vet bevat 9 calorieën, 1 gram suiker 4 calorieën, 1 gram eiwitten ook 4 calorieën.
Met 7 calorieën per gram, is alcohol dus een ware caloriebom. In de ranglijst van calorierijke voedingsstoffen eindigt alcohol hierdoor op de tweede plaats.
In een drankje zitten behalve alcohol ook suikers. Dit meegerekend bevat een glas bier 85, een glas rode wijn 80 en een glas whisky 85 calorieën.

Doordat het aantal gram alcohol in een klein glaasje sterke drank ongeveer hetzelfde is als in een groot glas minder sterke drank, maakt het wat calorieën betreft niet heel veel uit of je een klein glaasje met bijvoorbeeld rum neemt of een glas bier.
In een glas bacardi-cola zit mede door de cola zo'n 140 kcal .

Alcohol kan de eetlust nogal aanwakkeren. Veel mensen krijgen tijdens of na het drinken zin in vette snacks (chips, nootjes, pizza, patat etc.) Meestal heb je dan weinig zin in bijv. een appel of rauwkost. Eigenlijk zou je dus deze extra calorieën na een avondje stappen er ook nog bij moeten rekenen.

Calorieën uit alcohol worden meteen verbruikt, waardoor de overige calorieën eerder worden opgeslagen als vet. Je lichaam geeft voorrang aan het verwerken van alcohol boven andere processen zoals het verbranden van vet.
Alcohol levert dus niet alleen maar energie, maar zorgt er ook voor dat je lichaam gevoeliger wordt voor vetopslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Eindelijk een exact en simpel antwoord waar je zelf verder mee kunt. Een plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!