wat zijn goede tips om cradle to cradle in praktijk te brengen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Reddie
10 jaar geleden
"cradle to cradle" wat ???
tinus1969
10 jaar geleden
Zo min mogelijk kopen: Wat je niet koopt, hoef je ook niet te recyclen.

Antwoorden (2)

Ontwerp eetbare verpakkingen. Dat zou echt een knaller worden.
10 jaar geleden
In het boek Cradle to Cradle (ISBN 9789055945771) en het boek Cradle to Cradle in bedrijf ( ISBN 9789055946235) staat een lijst met 5 praktische tips.

Kort samengevat:
1. Maak je 'vrij'van de bekende boosdoeners
(ban de stoffen uit waarvan bekend is dat ze schadelijk zijn)
2. Informeer je goed en volg persoonlijke voorkeuren
(kies voor ecologische intelligentie, kies met respect voor mens en leefomgeving, maar kies ook voor genieten)
3. Het opstellen van een 'passief positief' lijst
(maak een lijst met materialen die in nieuw te ontwikkelen producten kunnen worden gebruikt)
4. Het activeren van de positieve lijst
(het in de praktijk brengen van stap 3 maar nu met álle materialen van de lijst)
5. Opnieuw uitvinden
(probeer opnieuw uit te vinden, kijk wat er verbeterd kan worden)