Natie heeft betrekking op het land waar iemand vandaan. Etnisciteit staat voor de culturele achtergrond van het individu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Etniciteit is gevoel van onderlinge verbondenheid tussen de leden van een etnische groep op basis van ras, cultuur, taal, religie, nationaliteit en uiterlijke kenmerken.
Het is zeg maar ' de sociaal-culturele identiteit', die de leden van een bevolkingsgroep verbindt.

Een natie is een groep mensen , georganiseerd in een eigen staatsverband ( of dit nastreeft). Deze groep is redelijk homogeen in taal, cultuur en afstamming.
Het zijn alle inwoners van een staat.
In een staat kunnen meerdere volken wonen, maar er is slechts één natie. Denk maar aan nationaal volkslied of nationale kampioenschappen.