Gaan mensen uit warme landen vaker vreemd?

Bestaat hier onderzoek over? En als het waar is, heeft dat met cultuur te maken, of omdat door het warme weer mensen er aantrekkelijker bij lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is wel wat onderzoek en speculatie over verschillen in economie en gedrag op verschillende breedtegraden.

Men denkt dat pygmeeën een wat kortere levenscyclus hebben door een hogere ziektedruk. Daardoor volgen de generaties zich wat sneller op dan bij mensen die meer tijd hebben om uit te groeien en nakomelingen voort te brengen.

Verder zijn er wel economische en sociale trends waarneembaar, die soms worden doorbroken zoals in Singapore, maar in grote lijnen te goed op gaan om zomaar ter zijde te schuiven.

In de bron een wikipedia artikel over het fenomeen in ruimere zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongetwijfeld.
De mensen die ik ken uit suriname, curacao e.d. die hebben zo beetje in elke stad hun eigen lief. Ze neuken heel wat af.
Maar echt wetenschappelijk onderzoek ken ik daar niet van.
Denk niet dat het komt door de kleding. In die landen zijn ze het gewend... en ze doen het ook eenmaal in Nederland.