Als een blindgeboren persoon op muziek danst zijn zijn of haar bewegingen dan echt authentiek/orgineel?

Van mensen met goede ogen wordt wel gezegd dat ze alles na-apen, of anders; reageren op anderen. Krijgen blinden ook vaak informatie over de "normen" ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat blinde mensen veel authentieker kunnen dansen omdat ze niet stiekem de stapjes van iemand anders na kunnen proberen te doen. Alleen van dansen in contact met iemand anders (zoals bijv stijldansen) kunnen ze bewegingen van anderen leren nadoen.

Ik denk dat blinden, omdat ze veel meer doen met hun gehoor waarschijnlijk ook (onbewust) hun ritmegevoel trainen dus dat ze minder uit de maat hossen dan je soms bij ziende mensen ziet (of zouden die alleen heel er dronken zijn)
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dans: kunstmatige beweging met voeten, armenen het lichaam naar muziek of zangtonen, een verzameling sierlijke bewegingen.

Zet eens een muziekje op bij baby's, die reageren er ook op door b.v. met de armpjes te zwaaien of heen en weer te wiegen.
Dit is ook al vóór de imitatiefase van de baby.

Mensen met een visuele beperking kunnen dus ook gewoon goed dansen. Je moet natuurlijk wel beetje gevoel voor ritme hebben. Want mensen die geen visuele beperking hebben kunnen soms ook niet dansen.
Dat heeft dus niks te maken met of je kan zien of niet!

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.