Ja want elke dualiteit heeft zijn tegendeel...

Dus intrinsiek JA...

maar ook andersom, elk nadeel heeft zijn voordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die NintendoNerd;

Nee, een groot filosoof (die ook nog aardig kon voetballen en coachen) heeft wél gezegd 'ellek nadeel hep se foordeel'. Maar da's logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar kun je niet onderuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen bij politici hebben voordelen nooit nadelen, maar voor gewone stervelingen zijn ze onontkoombaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je zorgen dat jij niet bij de gewone stervelingen hoort, is dus een keuze....
Wat is een nadeel van een voordeel in het geval van een cadeau krijgen?

Dat je iets terug "moet" geven is persoonlijk en hoeft niet altijd.
Dus als je een cadeau krijgt wat je kunt krijgen dan is het een voordeel zonder nadeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het nadeel van het winnen van de staatsloterij is ...

ehh...

nee, ik kan er niet opkomen.

niet dus!
14 jaar geleden
Ja ik kan geen voordeel bedenken wat geen nadeel heeft en geen nadeel wat geen voordeel heeft. Dus JA!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk is dat niet zo.
Dat is gewoon een beroemd geworden oneliner van een groot voetballer die helaas als filosoof wat minder goed functioneert.
Maar als je zelf echt goed stil gaat staan bij de voordelen die je ergens van hebt, (of juist de nadelen) zul je zien dat het lang niet altijd zo werkt.
Wat je er wel uit kunt halen is de manier waarop mensen tegen dingen aankijken. Alweer donkere wolken boven je hoofd zien hangen als je iets goeds overkomt? Je kunt beter genieten van de mooie dingen en de spreuk alleen andersom gebruiken. Dan ben je positief ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we Johan Cruijff moeten geloven wel ja.

En dat is ook zo.

Als jij met je auto tegen een lelijke oude lantarenpaal rijd is het voordeel dat er een nieuwe lamp komt. Het nadeel is dat je auto kapot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Cruijf is het andersom!
Als je het "zwart - wit" bekijkt dan klopt de theorie.

Is iets voor een doemdenker.

Maar het is een waarheid als een koe..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onherroepelijk waar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALLES heeft voordelen én nadelen. Dus ook Voordelen hebben nadelen. En ook elk Nadeel heeft een voordeel.
Noem maar eens een echt voordeel wat GEEN nadeel heeft dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ieder voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel.

Dit heeft te maken met de verschillende belangen van mensen: wat voor een bepaald persoon een voordeel kan zijn, kan tegelijkertijd een nadeel zijn voor de ander. Het is onmogelijk om tegelijkertijd de belangen van alle verschillende personen en situaties te kunnen behartigen. Aangezien dit niet lukt, heeft ieder voordeel zijn nadeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, en andersom ook.
het is de ene zijde en de andere zijde.
de keerzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, elk voordeel heeft zijn nadeel.

En een nadeel op de staatloterij is er ook hoor. Meerdere zelfs.

Tenzij je alleen maar dollar tekens ziet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en zo bestaan er meerde tegenpolen als het ware.
We noemen het een 'nadeel' om aan te kunnen duiden wat het is, hetzelfde geld voor 'voordeel'. Dat betekent dat iemand het ooit ervaren heeft, zo moet het aangeduid kunnen worden met een woord. Zo zijn er twee verschillende verschijnselen, die niet het zelfde zijn en toch een naam moeten hebben.