Zijn er veel mensen die geen behoefte hebben aan moderne fratsen?

En hoeveel jaar zou terug zou de tijd mogen gaan volgens jou?

(zou de tijd terug mogen gaan bedoel ik...)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo'n 30 jaar geleden, nog voor de computer en de mobiele telefoon en de magnetron, ben ik een jaar boeren"knecht" geweest in een klein dorp in Wales - Llanrhaeadr ym Mognant heet het. We hadden 140 koeien, zo'n 40 kalveren, 2000 schapen, kippen,honden, katten, ganzen, een moestuin, een Aga in de keuken, en in alle slaapkamers open haardjes.
Het hooi en de gerst op het land werd gebruikt in de winter om de koeien te voeren, en we maakten groenten en fruit "ïn", want er was geen diepvries.
Het was keihard werken, maar alles had zin - er was een reden voor alles wat je deed.
Het was het meest waardevolle jaar van mijn leven (tot nu toe, dan)
Nu zullen de moderne fratsen daar ook wel hun intrede gedaan hebben, maar als je mij in m'n hart kijkt - ik vond het leven daar héél goed - héél koud in de winter, als je om 5 uur opstond, en buiten lag wekenlang 20 cm. sneeuw, maar het was een puur, ongecompliceerd leven in het ritme van de seizoenen.
Zet me daar maar terug naar toe, dan......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee hoor.. Over het algemeen zijn die moderne fratsen erg handig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die geen behoefte hebben aan moderne fratsen weten er niet mee om te gaan. (bediening)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van "NU niet. Dan niet. En nooit niet." terug in de tijd...

De technologie gaat gewoon snel en daar kan ik tenminste erg goed mee omgaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij hoeft de tijd niet teruggedraaid, maar er zijn wel moderne fratsen waar ik geen behoefte aan heb.
zo hoef ik wat mij betreft niet altijd en overal bereikbaar te zijn, dus heb ik geen mobieltje, en dat bevalt me best : )
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 kan ik me hele maal bij aansluiten rieneke...
Vroeger was alles beter zegt men.
Ik ben een kind van de jaren 60 heb deze echt bewust meegemaakt was toen in mijn tienertijd.
Het was een mooie tijd maar alle tijden daarna, de jaren 80, 90 en nu zijn ook mooi elke tijd heeft zijn eigen charme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 927.134 mensen die geen behoefte hebben aan moderne fratsen. Ik vind dat de tijd terug mag gaan tot vlak na de realisatie van de Deltawerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waren het er geen 927135 ??
Het gaat allemaal wel heel erg snel maar niet alle moderne fratsen zijn nieuwe fratsen,want een mobieltje blijft een mobieltje,hoeveel functies er ook op zitten en een televisie blijft een televisie en is al een 'oude' uitvinding.
Je kunt bij moderne fratsen ook aan gedrag van mensen denken, zoals tolerantie t.o.v. sex,genotsmiddelen etc.
Dus welk soort fratsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat hier met 'moderne fratsen' de technische ontwikkeling wordt bedoeld. Maar meer zaken als bijv.iedereen maar met jij en je aan te spreken, met openbaar verdriet te pronken (ik heb toentertijd in de bloemzee van Diana in London rondgelopen).Een ander voorbeeld is de nivellering in de verhoudingen
Democratie is ook zo'n moderne frats: beter een integere regent dan een aan het pluss klevende gekozen politicus, die alleen zijn eigen belang nastreeft. Zo is het nooit bedoeld. Maar terug in de tijd? Nee, dat lijkt mij geen oplossing en andere oplossingen zijn er niet, omdat de maatschappij niet maakbaar is. Ik denk dus dat er best veel mensen zijn die een maatschappij zonder moderne fratsen zouden willen, maar die begrijpen dat dat niet kan. Ontwikkelingen zijn over het algemeen niet omkeerbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet meer zonder die moderne fratsen kunnen. We zijn er veel te veel aan gewend. Je moet er toch niet aan denken dat je vanaf morgen geen internet meer zou hebben, of geen tv, of een usb geheugenstick, of een magnetron, etc......... Nee dank je.

Toegevoegd op 08-06-2009 16:19:31
Alhoewel, het lijkt me ook wel eens leuk om terug in de tijd te gaan, naar bv de middeleeuwen, en kijken hoe het leven is/was zonder al onze luxe apparaten....:)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder (75) interesseert het zogezegd geen
biet welke moderne fratsen er allemaal zijn of nog komen gaan. Zij leeft op een bepaalde manier en zal dat tot
haar dood blijven doen zonder 'nieuwe dingen'.

Het internet en al haar uitgebreide mogelijkheden is een
verworvenheid van de mensheid die ik niet meer wil missen.

Dus terug in de tijd ... no way!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moderne fratsen daar ligt al een afkeur...

Dus je vraagt zijn er veel mensen die van hun afkeur af willen? Dan moet ik zeggen, niet een paar mensen maar iedereen...
Maar dan moet ik wel de overtuiging hebben dat moderne fratsen bestaan...
Als ik nu niet in moderne fratsen geloof, dan moet ik het ontkennen, want dan zeg ik is iets wat modern is een frats... En dan zal iedereen die dat niet gelooft het met me eens zijn, iets moderns is geen frats...

Dus eigenlijk vraag je aan mij of ik het met je eens wil zijn? En dan zeg ik ja dat wil ik, maar niet in je mening van dat er geen behoefte is aan moderne fratsen...

Als je me snapt dan heb je geen keuze anders dan het met mij eens te zijn... Als je het niet met me eens bent dan laat dat zien dat je me niet snapt...

Kijk dat is XiniX aan het woord... Snapt er zelf ook niet veel van, maar kan wel foutloos Nederlands typen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi...
on(na)volgbaar...
Een poosje terug in de tijd lijkt me zeker interessant, om de moderne fratsen weer extra te waarderen wanneer je terug bent. Sommige fratsen kunnen me gestolen worden, anderen maken het leven een stuk makkelijker en prettiger. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke fratsen men nog meer gaat uitvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen zijn er best. Denk maar eens aan de Amish in de VS bijvoorbeeld. Voor mij hoefd de tijd bepaald niet terug maar er zijn genoeg mensen die liever in het verleden leven.

"Her merkwaardigste aan de toekomst is het idee dat men onze tijd later 'de goeie ouwe tijd' zal noemen." - Ernest Hemmingway; Amerikaans auteur 1899-1961
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Rusland van de tsaren zou ik het wel een jaartje kunnen uithouden met als voorwaarde dat ik op een landgoed geboren was als bezitter, niet als ondergeschikte.