Wat is het sterftecijfer van de mens, per dag over de hele wereld? zijn daar cijfers over

zowel natuurlijke dood als anderszins....

ps ik heb mijn best gedaan de juiste categorie uit te zoeken, hoop echt dat t hierin hoort... dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@michael075 bedankt !! dita vroeg ik inderdaad... fijn dat je de moeite nam t voor mij in cijfers uit te drukken! dank je , groet, Umria
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@michael075 Maak er een antwoord van en je hebt er weer "beste antwoord"bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik de enige die de cijfers belachelijk hoog vind en snel gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als je het afzet aan 7 miljard mensen en eens bekijkt hoeveel kinderen er per dag wereldwijd geboren (353015) worden is het helemaal niet hoog of gaat het snel maar groeit de wereldbevolking gewoon veel te snel. http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/12472
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Michae75l, in je uitkomst reken je met 12 uur per dag, tevens zijn die 3 doden per seconde ook niet helemaal een goede inschatting.

Het beste antwoord

Er zijn meerdere site's die dit aangeven.
Natuurlijk is het niet geheel kloppend omdat niet elke dode gelijk geregistreerd wordt of elke geboren kind.
Denk maar is aan afrika waar kinderen zonder hulp van een ziekenhuis worden geboren.
Etc.

www.eclecticsite.be
www.conflictenteller.nl
www.worldometers.info
www.sasi.group.shef.ac.uk/worldmapper

In de 2e klas tijdens aardrijkskunde liet de meester ook een keer een website zien die ook alle aantallen weergaf.
Maar hier kon je ook op reset drukken en dan begon hij vanaf dit moment te tellen.
Helaas kan ik die niet vinden.

Hopelijk heb je wat aan mijn links
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! ik ga ze allemaal even bekijken!
groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meest compleet en divers

Andere antwoorden (2)

150000 per dag. sterftecijfer, geboortecijfer alles is te vinden. http://www.worldometers.info/nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie link hoor! weet jij waar ze die informatie vandaan halen, ik zie niet hoe ze dat doen, al die "actuele " cijfers....
wel gave link, dank je wel!!
Volgens het CIA world factbook is de sterfteratio (gehele wereld) op jaarbasis 8,12/1000
Met een bevolking van 7 miljard kom je dan uit op
(8,12/1000)* 7 Mld / 365 => 156 duizend mensen per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tis nogal wel he?? dan maakt een meer of minder ook niet meer uit................ bedankt voor je antwoord!